Hogyan születik egy webáruház az Oanderben?


Tisztában vagyunk azzal, hogy minden ügyfelünk minél hamarabb, egy működő site-ot szeretne birtokba venni. Ezért a több százat meghaladó webáruház, vállalati site és médiaportál megalkotása során egy egyedi metódust alakítottunk ki, melynek során egymásra épülő lépések sorozatát hajtjuk végig úgy, hogy ügyfeleinknek és szervezetüknek legyen ideje a rendszerrel megismerkedni, mielőbb elérjünk egy élesíthető webáruház állapotát és az egyedi fejlesztési igényeket gyors reagálású és agilis megközelítés mellett szolgáljuk ki. Lássuk ennek lépéseit!
Az alaprendszer bevezetése
Maga a projekt egy bevezetési folyamattal kezdődik, amelynek logikája éppen ellentétes azzal, amit a megrendelők sokszor elképzelnek: nem fejlesztéssel kezdünk és a projekt végén átadjuk a kész terméket, hanem – kihasználva a Magento komplettségét és a számos előkészített fejlesztésünket – első körben az alaprendszert adjuk át. Azt, amelyet később tovább fogunk fejleszteni.
Ez még nem tartalmazza az egyedi fejlesztéseket vagy a webáruház számára készülő design-t, ám elegendő a legalapvetőbb tesztek elvégzéséhez, a rendszer használatának oktatásához és az egyedi továbbfejlesztések pontos megtervezéséhez. Hatalmas előnye, hogy a bevezetési szakasz végén már dönthetnek úgy ügyfeleink, hogy az alap webáruházat elindítják, de megvárhatják vele a továbbfejlesztéseket is.

A továbbfejlesztési szakasz
A projekt második fázisa szól az egyedi igényeid kiszolgálásáról. Ekkor már nem a kész megoldásokat adjuk át, hanem kifejezetten ügyfeleink speciális e-kereskedelmi gyakorlatára készítjük fel a rendszert. Ezt szándékosan a bevezetési szakasztól elkülönítve végezzük. Ennek oka, hogy az alaprendszer megismerését nehezítené megrendelői oldalról, ha közben a továbbfejlesztések tervezésével és kipróbálásával is foglalkozni kellene. Másrészt pedig a működő szoftvert látva és használva pontosabb döntések és jobb továbbfejlesztési ötletek születnek, amik akár eltérhetnek a projekt kezdeti víziójától is. Így teret engedünk a menet közben elkerülhetetlenül felmerülő új igények kiszolgálásának. (Ezt nevezzük agilis fejlesztésnek, melyről itt olvashat bővebben .)
Ebben a szakaszban kerül kialakításra a webáruház egyedi felhasználói élménye. Lehet szó akár kis testre szabásról, komolyabb “arculatosításról” vagy akár teljesen egyedi felhasználói élmény kialakításáról is a sablon technológiai alapjain. Ha a projektben vállalatirányítási vagy ügyviteli rendszerekkel szükséges integrálni a webáruházat, akkor a Bevezetési szakaszban már áttekintettük a kiinduló interfészeket, és ezek felhasználásával megkezdődik az érdemi integrációs fejlesztés.

Mikor élesítjük a webáruházat?
Minden ügyfelünket értelemszerűen ez a kérdés foglalkoztatja. Amint azt láthattuk, a bevezetés szakasz végétől a továbbfejlesztések folyamatán bármikor dönthetnek úgy megrendelőink, hogy a webáruház kellően érett állapotban van a piacra lépéshez. Az élesítendő scope (MVP, azaz Minimum Viable Product) a projekt folyamán bármikor előállhat és a feladatunk az, hogy ezt minél előbb elérjük. Vannak olyan funkciók, amelyek nélkülözhetetlenek az induláshoz, ám lehetnek olyanok is, amiket nem érdemes bevárni, mert több hasznot termel a működő webáruház indítása.


Támogatási szakasz
Támogatási szakaszról akkor beszélünk, amikor már éles üzemben működik a webáruház (vagy lezárultak a bevezetés és a projekt kezdetén definiált alap fejlesztések). Ehhez a megrendelőink egy előre lekötött havi órakerettel gazdálkodhatnak, és annak felhasználásáról – a fent ismertetett agilis módszertan szerint – sprintről sprintre hoznak döntést. Ügyfeleink már aktívan használják az elkészült webáruházat, ez pedig újabb funkció igényeket eredményezhet vagy korábban bevezetett funkciók módosítását csatolhatja vissza. Segítünk ezeket specifikálni, majd a becslések alapján megvalósítjuk őket.
A sprintfordulók keretében a megrendelő Product Ownere a már bejáratott gyakorlat szerint kéthetente találkozik a fejlesztő csapattal, és közösen felmérik a felmerülő fejlesztési igényeket, azokra műszaki megvalósítási tervekkel és becslésekkel reflektálnak. Termék-szakértőink és e-kereskedelmi tanácsadóink révén mi magunk is folyamatosan figyeljük az elkészült webáruház működését és ajánlásokat fogalmazunk meg további konverzió- vagy forgalomnövelő megoldásokra.  Support kerettel állunk rendelkezésre, hogy a gyorsan elvégzendő mikro-kérések vagy esetlegesen felmerülő hibák javítása gyorsan elvégezhető legyenek.
Ha felkeltettük érdeklődésedet és szeretne velünk dolgozni, akkor keressen bennünket bizalommal !

The post Hogyan születik egy webáruház az Oanderben? appeared first on MagentoShop .