SEO vs CRO: Hogyan szerezz több vevőt organikus weboldal látogatóidból


Gyakran visszatérő kérdés, hogy a SEO vagy a CRO a hatékonyabb online marketinges csatorna. Ha csak egyre van lehetőségünk, akkor melyikre koncentráljunk? Mennyire működnek ezek külön vagy épp együtt? Most ezt a kérdéskört járta körbe Lőrincz Nikolett az OptiMonktól.
#1 Keresőoptimalizálás vagy konverzióoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás (SEO) és konverziós ráta optimalizálás (CRO) olyan, mintha két külön fajból származna. 
A konverzióoptimalizálás lényege, hogy a weboldalunk konverziós rátáját, azaz a feliratkozók és vásárlók számát növeljük. A SEO pedig az organikus látogatószerzésre koncentrál, és a fő cél, hogy előkelő helyen jelenjünk meg a keresőben. 
Egy ideális világban mindkettőre ugyanolyan hangsúlyt kellene fektetnünk. A valóság azonban az, hogy a legtöbb vállalkozó inkább a keresőoptimalizálásra, és ezzel együtt a látogatószerzésre fókuszál. 
Miért követnek el hibát? 
Gondolj csak bele egy pillanatra, milyen felemelő érzés, amikor azt tapasztalod, hogy az egyik cikked feljött az első helyre a Google találati listáján. A weboldal látogatóid száma hirtelen növekedésbe kezdett. Majd beleásod magad az analitikádba… és ekkor jön a csalódás.
Azt látod, hogy hiába nőtt a látogatóid száma, a konverziód nulla.
Brian Dean (a Backlinko.com alapítója és az egyik legismertebb SEO szakértő) is hasonló szituációban találta magát.
Írt egy rendkívül hasznos cikket “How to Get High Quality Backlinks (Without Guest Posting)” címmel, azaz hogyan szerezzünk jó minőségű backlinkeket vendégcikkek írása nélkül. Sikerült is a Google első oldalára kerülnie vele, egy igen előkelő helyre. Szuper, igaz? 
Nos, nem annyira. Ugyanis a kulcsszó, amire előkelő helyre a került a “how to get high” volt. Persze ezután pillanatok alatt a 6. helyről lecsúszott a 14., majd a 25. és a 33. helyre, míg végül teljesen eltűnt a süllyesztőben. 
Persze érthető, hiszen a cikk egyáltalán nem volt hasznos azoknak, akik a “how to get high” kifejezésre kerestek. 
											</div>
				
					<div class=