Global Shopping Festival: 25 százalékos növekedés és 38,4 milliárd dolláros volumen


Természetesen mindenki arra számított, hogy az Alibaba egynapos vásárlófesztiválja 2019-ben is minden rekordot megdönt. Így is lett. Arra viszont, hogy a kínai óriás negyedével tudja növelni az eredményét, még a legoptimistább elemzők is csak óvatosan tettek volna.
Az Európában kínai Black Fridayként is emlegetett Global Shopping Festivalt idén 11. alkalommal szervezte meg a világ második legnagyobb e-kereskedelmi cégcsoportja, az Alibaba. A Kínában és a környező országokban mára valóságos népünnepélynek számító eseményt minden évben a Singles’ Day-en, vagyis november 11-én rendezik meg – minden évben egyre nagyobb, mindig kirobbanó sikerrel .
A számok megszokottan hihetetlenek
2017-ben a bruttó volumen 25,3 milliárd dollár volt 24 óra alatt, 2018-ban 30,8 milliárd dollárt költöttek el a vásárlók a nagy napon, idén pedig 38,4 milliárdot. Nemcsak az összeg döbbenetes tehát, de a növekedés üteme is minden elemzői várakozást felülmúlt. Az előző évet ezúttal 16,5 órával a nyitás után sikerült túlszárnyalni. Tavaly ez az érték nagyjából hasonló, 16 óra volt, de az összeg jóval kisebb, az ütem tehát valamivel még gyorsult is. Az első milliárdot 68 másodpercbe telt átlépni, az első 10 milliárdot pedig mindössze fél órába.
A 25 százalékos növekedés egyébként – bár gyengébb, mint a tavalyi 27 – nagyon jó eredménynek számít, tekintetbe véve a kínai gazdaság általános lassulását, az USA-val folyó kereskedelmi háborút, és az egyre éleződő konkurenciaharcot. Talán a hihetetlen bevételek realizálásánál is érdekesebbek a logisztika terén elért eredmények: idén 1 millió új terméket vittek fel az oldalaikra, és a tavalyi 1 milliárd teljesített rendelés után 2019-ben 1,292 milliárdos csomagszámmal zárt a fesztivál. Az Alibaba két legfontosabbnak tartott kereskedelmi lábát, a Taobao és a Tmall webplázákat irányító Fan Jiang elmondása szerint az első 8 órában a Cainiao 100 millió csomagot szállított ki a vevőknek.
A legnépszerűbb termékkategóriák idén is a divat és az elektronika voltak. A telefonokat külön ki kell emelni: tarolt az Apple az iPhone 11 S, Pro és Pro Max modelljeivel, és a Huawei a Mate30 Pro készülékével. Kim Kardashian új szépségipari kollekciójának megjelenését időzítette a GSF-re.
A vezetők magabiztosak
Chris Tung, az Alibaba egyik fő marketingese a CNN-nek így nyilatkozott az eredményről: “továbbra is nagyon magabiztosak vagyunk gazdaságunk növekedési potenciálja tekintetében, cégünk egyre mélyebben nyomul be Kína kevésbé fejlett területeire, hogy minél több új online vásárló érkezzen hozzánk, hiszen még kiaknázatlan, hatalmas lehetőségek rejlenek ebben.”
A már említett Fan Jiang ennél nagyobb szavakat sem félt használni. Úgy nyilatkozott, cégük most megmutatta a világnak, hogy néz ki a fogyasztás jövője a márkák és a fogyasztók számára. Hozzátette: képesek kielégíteni a kínai fogyasztók egyre magasabb igényeit, mi több, segítenek nekik abban, hogy egyre jobban éljenek, miközben új felhasználókat vezetnek be a digitális gazdaságba Kínában és világszerte egyaránt.
Célkeresztben a kevésbé fejlett régiók
Míg tavaly tehát az Alibaba az újonnan kiépített ökoszisztémájáról szólt minden, az idei fesztivált a felhasználóknak szentelték. Mégpedig nem is a megerősödött középosztályból származó vásárlókról van szó. Kifejezett céljuk volt az új felhasználók bevonzása Kína rurális vidéki területeiről, valamint jobban koncentráltak az alacsonyabb fejlettségi szintű városokban élőkre is. Az volt a céljuk, hogy az új regisztrációk többsége innen jöjjön az oldalaikra. Ezt is elérték, hiszen a 102 millió új felhasználónak csaknem 70 százaléka ezen területekről regisztrált és vásárolt az Alibaba oldalain. Liu Bo, a Tmall és a Taobao egyik igazgatója elmondta: a vállalatcsoport számára 2019-ben a legfőbb stratégiai cél, hogy az alacsonyabb fejlettségű régiókban növeljék a jelenlétet, az ott élőknek elérhető áron, jó minőségű terméket kínáljanak, és visszatérő vásárlóvá tegyék őket.
Taylor Swift is fellépett
Idén sem maradhatott el természetesen a vásárlóünnepet lezáró exkluzív gálaműsor. A díszvendégként fellépő világsztár idén Taylor Swift volt, aki óriási népszerűségnek örvend Ázsiában is. Elmaradt viszont az Alibaba alapítójának fellépése, Jack Ma szeptemberben ugyanis visszavonult az operatív irányítástól, ezt pedig ily módon is alá kívánta húzni.
Jöhet a részvénykibocsátás
Egy korszak tehát mindenképp lezárult a GSF és az Alibaba életében is, de a lendületük ettől még cseppet sem látszik megakadni. A hihetetlen eredmények természetesen nagy hasznot hoznak majd a vállalatcsoportnak, hiszen még novemberben 15 milliárdos részvénykibocsátásba kezdenek.
The post Global Shopping Festival: 25 százalékos növekedés és 38,4 milliárd dolláros volumen appeared first on Kosárérték.hu .