A Honlapra Fel! története (így kezdődött)


Vajon mi volt az első lépés? Mi vezetett odáig, hogy létrehoztam a Honlapra Fel! márkát és weboldalt, ami ma már valószínűleg az online marketing oktatás piacvezető vállakozása Magyarországon? És mi jött utána?
Ebben a cikkben összefoglalom neked a kezdeteket. Remélem, tudok segíteni, ha te is abban a cipőben jársz most, hogy csak keresed az utad, vagy szeretnél valamibe belekezdeni. Talán nem tudod mibe, talán csak azt nem tudod, hogyan.
De egy biztos: ha elkezded, valószínűleg jönni fognak a nehézségek! És ezzel az írással azt szeretném neked megmutatni, hogy ne add fel. Hidd el, én sem a csúcson kezdtem. Nagyon is megküzdöttem azért, hogy ide eljussak!
Egy korszak vége
1994. és 2012. között szórólapterjesztéssel foglalkoztam. Vagyis vállalkozó voltam korábban is, de egy nagyrészt másik területen. Akkor úgy alakult, hogy az a vállalkozásunk szinte egyik napról a másikra csődbe ment. Több dudás voltunk egy csárdában, és nem tudtuk megtalálni azt az utat, ami a válság utáni gazdasági környezetben való talpon maradáshoz szükséges volt. 2010-ben még a piacvezetők között lévő cégünk mindössze 2 év alatt szinte teljesen leépült.
Nekem ekkor már volt 2 gyermekem, és döntenem kellett. Maradhattam volna a szórólapterjesztésben, ahogy nagyon sok akkori kollégám csinálta. Elmehettem volna valószínűleg jó fizetésért informatikusként dolgozni – egy BME Informatikusi diplomával nem hiszem, hogy bármikor is gondot jelentett volna az elhelyezkedés. De én nem ezt választottam. Kaptam is érte hideget és meleget, de erről majd később.
Egy teljesen új terület
Akkor már bő egy éve üzemelt a Rántott hús wokban gasztroblogom . Ekkorra a kezdeti nehézségek után már azt is megtanultam, hogyan lehet a Google-ben egyre jobb és jobb eredményeket elérni.
Persze messze voltam attól, hogy profi és minden téren tapasztalt SEO szakembernek nevezhessem magam, de jól tudtam, hogy amit én el tudok érni egy honlappal a keresőben, az már akkor messze több volt, mint amit az átlag vállalkozó magától meg tudott valósítani. A programozás és a honlapkészítés sem állt távol tőlem így úgy éreztem, eljött az idő a váltásra.
2012 szeptemberében lefoglaltam a honlaprafel.hu domaint – ezt a honlapot amit most olvasol -, és elkezdtem összerakni a SEO és honlapfejlesztő szakértői honlapomat.
Teljesen hülyének tartottak
Igen, ez így volt. Majdnem 40 éves voltam, 2 gyerekkel. Nemcsak otthagytam azt a területet, amivel 18 évig foglalkoztam, de ahelyett, hogy egy “biztos” állást választottam volna, elkezdtem a megtakarított pénzünket egy olyan vállalkozásba beletenni, amihez korábban semmilyen közöm, tapasztalatom nem volt.
Ráadásul amiről a többség nem is tudott, hogy külső szemmel igazi “pénzégetésbe” kezdtem. Nem csak a legszükségesebbekre költöttem ugyanis, hanem már az első naptól kezdve minimum napi 1000 Ft-ot költöttem például csak Facebook hirdetésekre. És még csak nem is eladni akartam ezekkel a hirdetésekkel, “csak” hírlevél feliratkozókat szerezni. Hogy miért? Lásd majd kicsit később!
Kezdetben csak ment a pénz
Voltak persze ügyfeleim már az első napotkól, ezt fontos megjegyezni. Fontos, mert sokaknál látom, hogy évekig csak öntik bele a pénzt a válallkozásukba anélkül, hogy az bármit is hozna nekik. Nem, ez így nem megy. A bevétel a legelső naptól kell egy vállalkozásnak.
Viszont ami pénz bejött, annál sokkal többet költöttem a cég működésére. Pontosabban a cég elketyegett a bevételből, de mi természetesen nem éltünk meg annyiból. Azt a tartalékok finanszírozták. Egyszerre kellett ugyanis a céget vinni és építeni, ügyfeleket szerezni – főleg offline -, és még a szolgáltatást elvégezni. Ha ez ismerős, akkor ne aggódj. A jó hírem, hogy el lehet és nagyon sokszor el is kell így indulni, a rossz hírem viszont az, hogy ebből nagyon gyorsan ki kell lépni – és ez volt az én célom is.
Ekkoriban rengeteget dolgoztam. Szinte csak offline szereztem az ügyfeleket, vagyis majdnem minden nap tárgyalásokra és vállalkozói összejövetelekre jártam. Közben építettem a honlapot, írtam a cikkeket, és természetesen az ügyfelek megbízásait is megcsináltam.
És nem utolsósorban hihetetlen energiát öltem a hírlevelembe az első naptól kezdve. Ez sok pénzt – hirdetési költséget – és sok időt jelentett. Minden nap úgy írtam a hírleveleket és úgy készítettem az automata sorozatokat, mintha több ezer olvasóm, feliratkozóm lenne. Pedig kezdetben saját magamon kívül nem volt egy sem. Aztán sokáig néhány tucat majd néhány száz. De amiről a Hírlevél képzésemben is beszélek, azt magam is tartom. Egy vállalkozás legértékesebb eszköze a kommunikáció, márpedig manapság szinte az egyetlen kommunikációs csatorna, ami teljesen a mi kezünkben van, az a hírlevél.
Amikor először érett be a gyümölcs
Pár hónap után elkezdtek a dolgok beérni. Egyre több megkeresést kaptam a hírleveleken keresztül, és ez már ügyfeleket is hozott. Nem kellett feltétlenül korábbi ismerősöket hívni, vállalkozói rendezvényekre járni, hogy bevételt szerezzek. Na meg a korábbi elégedett vevők ajánlása is elkezdett működni – minden sikeres vállalkozás egyik legfontosabb vevőszerző megoldása.
Ekkor egy nagyon érdekes dolog történt. Lehet az ismeretségre fogni, de én mégis inkább a hírlevelekbe beleölt hatalmas energiának tulajdonítom. Pár hónappal az indulás után megkeresett egy egyetemi évfolyamtársam, hogy segítsek a cégükben az online folyamatokat felépíteni. Náluk dolgoztam ezután külsős tanácsadóként egy ideig, és sokáig ez volt a legnagyobb rendszeres jövedelmem. Igen, ha nem egy egyetemre járunk, talán nincs ez az üzlet. De nem az ismeretségből jött – bármilyen meglepő -, mert először ismeretlenül a hírlevelemre iratkozott fel, és úgy talált meg engem.
Egyedül nem megy
A másik dolog, amit mindenkinek ahol csak lehet elmondok, hogy egyedül nem fog menni. És ezt is nagyon komolyan vettem az első percektől fogva.
Ezért szinte azonnal az indulás után elkezdtem munkatársakat keresni. Na ne főállású, mindennel ellátott alkalmazottakra gondolj, akkor az még nem fért volna bele. Eleinte diákokat kerestem, akik pusztán heti pár órában segítettek be nekem. De egyrészt sok rendszeres feladatot levettek a vállamról, és én a fontosabb dolgokra koncentrálhattam. Másrészt nekik köszönhetően már az első hónapokban sem okozott gondot a növekedés, az egyre több és több megbízás ellátása.
Volt egy álmom
Na persze itt most nem valami hatalmas világmegváltó álomra gondolok, de olyasvalamire, ami számodra is álom lehet, ha ezeket a sorokat olvasod. Rengeteget olvastam és hallgattam olyan online marketingeseket, akik a saját elmondásaik szerint az oktatóanyagaikból nagyon jól éltek. Ez egyfajta passzív jövedelem lehetőségével kecsegtetett, ráadásul az oktatás és a képzés közelebb is állt hozzám, mint konkrét ügyfélmegbízások teljesítése. Én is ezt szerettem volna megvalósítani.
Rengeteg képzést elvégeztem, ahol ezt tanították, de az első kísérletem csúfos kudarcba fulladt. Talán azért, mert nagyon sok oktató elfelejti, milyen az elején kezdeni valamit, és már a siker pozíciójából beszélnek. Pedig ami a hegy tetején megy, az a völgyben nem. Ez minden sikeres oktatóanyag egyik alapfilozófiája – mégis olyan kevesen alkalmazzák.
Az én első infotermékemből egyetlen egy darabot sem adtam el. Akkor sem és utána sem. Hogyan katapultáld az internetes profitod volt a címe – és ha nem hallottál róla, akkor nem vagyok meglepődve. Szépen el is tüntettük minden nyomát az internetről 
											</div>
				
					<div class=