Miért látják máshogy a politikusokat a közösségi oldalakon?


A BBC arra kereste a választ egy videójában, hogy miért lehet az, hogy más a megítélése a politikusoknak a közösségi oldalon, mint a való életben. A műsor szerint az igazi választási viták és kampányok színhelyei mára egyértelműen a közösségi oldalak. Ezek közül is a Facebook a legerősebb színtér, ha politikáról van szó.  A mikrotargetálás segítségével nagyon egyszerűen meg lehet nyerni a választókat, hiszen olyan mélységig lehet jó színben feltüntetni magát egy politikusnak, hogy akik szeretik a macskákat, azt higgyék róla, hogy ő is imádja őket, akik viszont a golfot szeretik, úgy értesüljenek, hogy az a politikus is rajong ezért a sportért. Elkezdik a mikrotargetálás segítségével azokat a hirdetéseket megmutatni nekünk, amitől szimpatikusabbá válnak. 



A szakértők szerint bár aggasztó, hogy ennyi mindent tudnak rólunk a pártok a Facebooknak köszönhetően, ugyanakkor nem feltétlenül kell aggódni, személyreszabottan még mindig a személyes megkeresés során tudnak ígérgetni. A kamuhírek mellett persze az sem túl nyugtató, hogy sosem tudhatjuk, hogy ugyanazt ígérik-e a hozzánk hasonlóakra targetált hirdetésben, mint azoknak, akik teljesen más dolgokat szeretnek. 



Forrás: BBC