Koronavírussal kapcsolatos kommunikációs tanácsokat oszt márkáknak a Twitter


Az új koronavírus globális terjedése kapcsán szükség van a márkák kommunikációjának átgondolására is, ebben ad tippeket a Twitter . Nem csak arról van szó, hogy  nagyobb kampányokat esetleg újra kell tervezni, vagy el kell halasztani, hanem jobban oda kell figyelni az emberi tényezőkre például a fogyasztókkal történő kommunikáció során. 



Most a legfontosabb, hogy hasznos és jó üzeneteket közvetítsenek a követőknek, és talán még ennél is fontosabb, hogy a márkák felelősségteljesen álljanak ahhoz a kérdéshez, hogy a világjárvány nem egy kiváló marketing lehetőség. A közösségi oldalak viszont jó lehetőséget nyújtanak, hogy a bejelentések, üzenetek, vagy a kríziskommunikáció sok emberhez jusson el, és arra i alkalmasak lehetnek, hogy a beosztottakhoz, beszállítókhoz vagy más, a márka életében fontos szereplőkhöz eljusson az üzenet. 





We want to help businesses and schools impacted by COVID-19 stay connected: starting this week, we'll roll out free access to our advanced Hangouts Meet video-conferencing capabilities through July 1, 2020 to all G Suite customers globally. https://t.co/OWWF7s5jjR — Sundar Pichai (@sundarpichai) March 3, 2020


A Twitter tanácsai a következőkre terjednek ki: 



Márkaismeret: Hogyan lehet a márka hasznos a krízisben? Hogyan tud segíteni? Hogyan tud jó példával elöl járni? Jó példa lehet erre a Google vagy a LogMeIn, akik széles körben ingyen elérhetővé tették az otthoni munkavégzést segítő megoldásaikat. 



Folyamatos, friss ismeretek: A helyzet gyorsan változik, és ami az egyik nap még jó ötletnek tűnhetett, azt másnap reggel már nem lenne helyénvaló posztolni. A Twitter szerint azok a márkák tudnak a leghatékonyabban kommunikálni, akik tisztában vannak a legfrissebb hírekkel. 



Hangnem: Talán nem ez a legalkalmasabb időpont, hogy az üzenetek vagy a válaszok szarkasztikusak legyenek, inkább empátiára és  megértésre van szükség, mert most könnyen lehet egy kis humorral is nagyon mellélőni. 



Alkalmazkodás a követők megváltozott szokásaihoz: Egyre többen dolgoznak otthonról, ez pedig változást jelenthet abban, hogyan használják a közösségi oldalakat, hogy hogyan kerülnek kapcsolatba a márkákkal, vagy hogy milyen változtatásokra van szükség a szabályzatban, hogy a fogyasztók továbbra is elégedettek legyenek. Erre azon légitársaságok példáját hozták fel, akik engedik, hogy díjmentesen foglalják át jegyüket későbbi járatokra az ügyfeleik. 



És ami talán a legfontosabb az a türelem , a koronavírus mindenki életét befolyásolja, mindenki feszültebb a helyzet miatt, és ezt észben kell tartani mindennemű kommunikáció során. Az embereknek megbízható és pontos információkra van szüksége, és türelmes, megértő és az ügyfél érdekeit is figyelembe vevő ügyfélszolgálatra.