Szaloncukor piac – a magyar gazdaság állatorvosi lova

Szaloncukor piac – a magyar gazdaság állatorvosi lova

Amióta 2017-ben először elkésztettem az átfogó szaloncukor tesztemet , különös figyelmet fordítok karácsony táján erre a meglehetősen érdekes és sajátosan magyar piacra, a szaloncukrok piacára.
Az a helyzet, hogy a tapasztalatom szerint itt ugyanis fellelhető két tipikus gyengeség, amitől a magyar gazdaság úgy általánosságban is gyakran döcög. Persze nem szeretném általánosságban kimondani hogy a gazdaság döcög-e vagy sem, de aki itt él az napi szinten tapasztalhatja, hogy lassan 30 évvel a rendszerváltás után sem tartunk még valamiért ott, mint az egykori “nyugaton” . Ennek pedig megvan az oka, és az alábbiakban bemutatottak alapján igencsak sok köze van a szaloncukorhoz is.
Mi a helyzet a szaloncukor piacon?
Anélkül, hogy bő lére ereszteném ezt a cikket, röviden felsorolom, hogy miket tapasztalok a szaloncukrok piacán, és lejjebb próbálok megoldást adni arra, hogy legalább kicsiben, a saját üzletetben hogyan tudod ezeket a hibákat kikerülni.


Karácsony előtt egy héttel már alig kapható szaloncukor. Vagyis abszolút minden érintett a szűkösségre játszik. Ez a helyzet ugyanis nem a marketingben amúgy sikeres hiányérzet teremtéséről szól, hanem egyszerűen arról, hogy valószínűleg sem a gyártók, sem a kereskedők nem akarnak a legkisebb mértékben sem kockáztatni, és inkább kevesebbet adnak el, de egyetlen doboz eladatlan szaloncukorral sem szeretnének zárni Szenteste.
Pedig őszintén nézzük meg a kérdést. Vajon olyan nehéz lenne mondjuk két ünnep között, vagy januárban a megmaradt szaloncukrokat akciós áron eladni? Az így megmaradó készletekkel együtt, ha egy üzlet folyamatosan, akár december 24-én délben is teljes szaloncukor kínálattal tudná várni a vásárlóit, nem tudna-e összességében nagyobb bevételt csinálni, mint ha már 15-én kifogy az eladható árukészletből?

Csak az olcsó, rossz minőségű marad, tehát a drágát veszik az emberek! Menj végig bármelyik üzletben december 20-a után, és látni fogod, hogy ha van is szaloncukor, az a legolcsóbb, legrosszabb minőségű. Vagyis a drága, jó minőségű kínálatot szinte azonnal megveszik, elkapkodják.
Ez pedig az én értelmezésem szerint teljes mértékben ellentmond annak, amit a magyar gazdaság szereplői legtöbben még ma is gondolnak a magyar fogyasztókról. Hogy pedig ultra-árérzékenyek, és szinte csak az olcsó áruk érdeklik őket.
Hogyan lépj túl ezen a saját vállalkozásodban?
És álljon itt néhány tipp, amivel te magad, legalább a saját vállalkozásodban túlléphetsz ezeken a hibákon. És ez akkor is igaz, ha nem szaloncukrot árulsz. 
											</div>
				
					<div class=