A Magento története a kezdetektől napjainkig


A Magento kapcsán már számos posztunkban írtunk arról, hogy a világ egyik vezető, nyílt forráskódú webáruházmotorjáról van szó, melyet olyan nagy világmárkák választottak, mint a Land Rover, a Helly Hansen és az Omega. Ennek ellenére keveset tudunk az eredetéről, hogy hogyan is született a világ egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi megoldása.
A kezdetek
A Magento létrejöttét nevezhetjük akár véletlennek is, hiszen a Varien amerikai webdesign cég kezdetben a népszerű osCommerce e-kereskedelmi rendszerük továbbfejlesztésének szánták. Az alapítók, Roy Rubin és Yoav Kutner végülis nem tudták beilleszteni a már létező platformba az elképzelt funkcionalitást, így egy teljesen új rendszer felépítése mellett döntöttek. Kevesen tudják, hogy a Magento név szorosan összekapcsolódik a sárkányokkal. A brand végső nevét és logóját ugyanis a híres szerepjáték, a Dungeons & Dragons ihlette. A Varien ugyan a Bento elnevezésen gondolkodott, de a FileMaker Inc. már korábban levédette, ekkor jött az ötlet, hogy a Bento szót és a Dungeons & Dragonsból kölcsönzött varázsló, azaz Mage kifejezést összevonják, így született meg a Magento név.  A Varien a Magento béta verzióját 2007. augusztus 31-én tette közzé, az 1.0 Magento Community Edition a rá következő év tavaszán debütált.
Bár elterjedt az a változata is a névadásnak, hogy az eredeti logó színe alapján a Magenta nevet adták volna az új fejlesztésnek, miután azonban a magenta.com domain már foglalt volt egy „maszkulinabb” névre esett a választás, valójában a D&D ihlette a névválasztást.

A felfelé ívelés kezdete
A Community Edition népszerűsége rohamosan nőtt (500 ezer letöltés az első évben), egy év sem kellett és lekörözte „ősét” az osCommerce-t, majd 2009. áprilisában bemutatkozott az Enterprise Edition is. Rubin és Kutner vállalkozásuk hangsúlyát a Magentora helyezte, ezért 2010 környékén a cég nevet váltott, a Varienből hivatalosan is Magento lett. Ekkor már több mint 1,5 millió letöltésnél járt a Community Edition.
Tulajdonosváltások
A Magento gyors sikerére sokan felfigyeltek, 2011 februárjában az eBay 90 millió dolláros befektetéssel 49%-os tulajdoni részesedést szerzett a cégben, hogy aztán pár hónappal később a teljes céget felvásárolja és az új, X.Commerce projektje alá rendelje. Az eBay 2015-ben jelentette be, hogy eladta a Magentot is magában foglaló eBay Enterprise-t egy befektetői csoportnak, melyből a Magento már, mint önálló termék került a Permire Funds-hoz. A tulajdonosváltásnak azonban ezzel még nem lett vége, 2018 egyik legnagyobb híre volt, amikor az Adobe bejelentette, hogy 1,68 milliárd dollárért megvásárolta a Magentot.

A fejlődés útján
A Magento népszerűsége a tulajdonosváltások ellenére megállíthatatlanul nőtt. 2015-ben bemutatták a Magento 2.0 béta verzióját, majd 2016-ban megjelent a Luma sablon, elindult a Magento Marketplace és elérhetővé vált a Magento CE2.1 és a EE2.1 verzió. Ekkora már az amerikai kis és középvállalkozások 31%-a választotta ezt a webáruházmotort. A brand 10. születésnapját a Magento Commerce 2.2-es verzióval ünnepelte, majd év végén kijött a legújabb, 2.3-as Magento is.
Mára már több mint 250 ezer webáruház üzemel Magento motorral , köztük olyan világmárkák, mint a Ford , Land Rover , Helly Hansen , Omega , Le Creuset , Paul Smith , Christian Louboutin , Harvey Nichols , Chopard , Bulgari , Liverpool FC .

A Magento közösség
A Magento aktív és lelkes közönséggel rendelkezik. Az évente megrendezett Imagine Ecommerce egyszerre szól a fejlesztőknek és a kereskedőknek, ahol a platformmal kapcsolatos éves beszámolókat, a legújabb híreket prezentálják, ugyanakkor ugyanannyira szól az edukációról, az együttműködésről, illetve a lehetőségek kiaknázásáról. Az első Imagine Ecommerce-t 2011-ben Los Angelesben rendezték meg, mely mára már jelentős nemzetközi e-kereskedelmi eseménnyé nőtte ki magát, ahol olyan hírességek tették tiszteletüket, mint Serena Williams (2017) vagy Jamie Foxx (2018). Az idei májusi rendezvényen több mint 3500 résztvevő vett részt, akik a világ 60 országából érkeztek Las Vegasba, hogy több mint 150 előadást hallgathassanak meg.

Mi vár a Magentora az Adobe égisze alatt?
Tény, hogy a Magento mára már sokkal több egy e-kereskedelmi megoldásnál. A szisztematikus bővítéseknek köszönhetően kiterjedt ökoszisztéma biztosítja a tartalomkezelés, a megrendelés kiszolgálás és a business intelligence megoldásokat. A jövőben pedig egy holisztikus szemléletű Magento 3-ra készülhetünk , mely egyszerre szolgálja majd ki a b2b és a b2c site-ok igényeit. Az Adobe család tagjaként már így is számos nagy volumenű változás tanúi lehettünk, de Mark Lavelle, a Magento Commerce CEO-ja szerint
„As part of Adobe, I know the best is yet to come.”

 
Forrás: Magento ,  Imagine Magento ,  Sherocommerce ,  Brandastic ,  Extait ,  Icecubedigital
The post A Magento története a kezdetektől napjainkig appeared first on MagentoShop .